Vragen over onze producten

Waarom produceert één van mijn zonnepanelen minder dan de andere zonnepanelen?

Het komt regelmatig voor dat zonnepanelen op eenzelfde dak verschillen in energieopwekking. Er zijn meerdere factoren die dit kunnen veroorzaken:

  • Zonnepanelen komen rechtstreeks uit het productiebedrijf en worden niet goed gecombineerd, waardoor de opbrengst 2% tot 5% kan afwijken. Dit is heel normaal.
  • De zonnepanelen die u vergelijkt bevinden zich misschien niet op hetzelfde dak. Hierdoor kan de opbrengst verschillen, omdat ze niet elke dag dezelfde hoeveelheid zon krijgen.
  • Eén van de zonnepanelen kan tijdelijk in de schaduw liggen. Denk bijvoorbeeld aan de schaduw van een boom die precies op een deel van uw zonnepanelen valt.
  • Een variatie in opbrengst van 10% is in bovenstaande gevallen heel normaal.

Is één van uw micro-omvormers vervangen? Dan zal alleen de productie van de nieuwe unit getoond worden. Vanaf het moment dat de nieuwe micro-omvormer geïnstalleerd wordt zijn deze gegevens correct. De energieproductie van voor deze datum kan niet langer worden geraadpleegd.

Wilt u meer informatie? Neem dan contact op!

Mijn slimme meter is nog niet geplaatst. Kan de montage van de panelen wel doorgaan?

Ja de montage kan doorgaan. Tenzij tijdens de technische inspectie duidelijk met u besproken is dat uw huidige meter niet geschikt is voor de terug levering. In alle andere gevallen is uw meter prima in staat om energie terug te leveren aan het net. De slimme meter heeft dan alleen als voordeel dat u beter inzichtelijk kunt krijgen wat u precies verbruikt en wat u terug levert

Ik kan via internet/via de App mijn gegevens niet meer uitlezen. Wat moet ik doen?

In bijna alle gevallen heeft dit te maken met een (tijdelijke) onstabiele internetverbinding. Indien u gebruik maakt van poweradapters dan adviseren wij u deze even uit het stopcontact te halen en na 1 minuut terug te plaatsen. Indien u geen gebruik maakt van poweradapters kunt u de omvormer even herstellen door op de reset knop te duwen. Indien hierna de problemen niet zijn opgelost kunt u contact opnemen met BL Zonnepanelen. U kunt hiervoor mailen naar info@blzonnepanelen.nl

Hoe kan ik zien of mijn panelen nog goed functioneren?

Via u app kunt u precies zien of uw panelen goed functioneren. Indien u twijfelt over het functioneren van de panelen neem dan contact op met BL Zonnepanelen via info@blzonnepanelen.nl

Mijn zonnepanelen hebben afgelopen periode minder opgebracht dan ik verwacht had. Werken ze nog wel goed?

Altijd na een compleet jaar bekijkt u de totale opbrengst van uw panelen. Een of enkele maanden kijken geeft een te korte periode weer waarin het weer een te grote rol kan spelen (in de winterperiode zullen uw panelen minder opbrengen dan in de zomerperiode).

Hoe kan het dat het ene paneel meer opbrengt dan het andere?

Dit kan onder andere komen door schaduwvorming. Uw systeem zorgt ervoor dat ondanks de schaduwvorming de opbrengst per paneel geoptimaliseerd wordt waardoor schaduw op 1 paneel geen invloed heeft op de andere panelen.

Wat gebeurt er als er lange tijd geen zon schijnt?

Uw panelen wekken ook energie op bij diffuus licht (bij bewolking). Wel is het zo dat u panelen meer energie opwekken als de zon schijnt.

Moet ik mijn panelen schoonmaken?

Uw panelen zijn voorzien van een beschermende laag waardoor vuil niet goed hecht aan het paneel en met regen van het paneel af gaat. Indien uw panelen hardnekkig vuil hebben dan is het raadzaam de panelen schoon te maken, er zijn bedrijven die hierin gespecialiseerd zijn.

Ik weet een geïnteresseerde voor zonnepanelen wat moet ik doen?

Wij zijn erg blij met elke klant die u aanbrengt. Wij belonen uw moeite met 200 euro die wij na plaatsing op uw rekening storten. U kunt de naam, adresgegevens en telefoonnummer van de geïnteresseerde mailen naar info@blzonnepanelen.nl

Meer informatie over zonnepanelen zonder of met eigen investering?